A WEMOS D1 egy ESP-8266EX alapú, ARDUINO UNO-szerűen kinéző, komplett fejlesztői környezet. A programozása több programmal is lehetséges - többek között az ARDUINO IDE is támgatja.
WEMOS D1
Micro USB található rajta alapértelmezett csatoló felületként, de a programunkat fel tudjuk töltei wifin keresztül is (OTA, OnTheAir). USB kábelt használtam, az a legegyszerűbb. A lapka üzemeltethető USB-ről valamint külső DC tápról is, a megengedett tápfeszültség 7 és 24(!) volt között van, az ajánlott 9 volt.
Az alábbi táblázatban szerepelnek a lábkiosztások, az ardu UNO-val szemben a wemosnak egyetlen analog bemenete van csak. Az IO lábak 3,3 voltosak, bizonyos ardu shieldeknél ez nem okoz problémát, de ha nem tudjuk, hogy jó-e az adott shield a WEMOS D1-hez, akkor használat előtt mindenféleképpen nézzünk utána, mielőtt a lapkánk vagy a shieldünk elromlana.
LÁB | FUNKCIÓ | ESP-8266 LÁB |
D0 | RX | GPIO3 |
D1 | TX | GPIO1 |
D2 | IO | GPIO16 |
D3 (D15) | IO, SCL | GPIO5 |
D4 (D14) | IO, SDA | GPIO4 |
D5 (D13) | IO, SCK | GPIO14 |
D6 (D12) | IO, MISO | GPIO12 |
D7 (D11) | IO, MOSI | GPIO3 |
D8 | IO, pull-up | GPIO0 |
D9 | IO, pull-up, BUILTIN_LED | GPIO2 |
D10 | IO, pull-down, SS | GPIO15 |
A0 | analóg bemenet | A0 |
Telepítés Alaplap-kezelő segítségével
Az ARDUINO IDE 1.6.4-es verziótól lehetővé teszi, hogy más gyártók alaplapjaitnak a programozását is el tudjuk végezni, a telepítést az Alaplap-kezelő segítségével tudjuk elvégezni. A csomagok telepítését minden gyakoribb OS alatt el tudjuk végezni (Windows, MAC, 32/64 ites linux).
Ha még nincs feltelepítve az Arduino fejlesztő környezet, akkor telepítsük fel az Arduino weboldaláról.
A program elindítása után nyissuk meg a beállítások ablakot, majd a "További Alaplap-kezelő URL-ek" melletti szövegdobozba illesszük be a következőt:
http://arduino.esp8266.com/stable/package_esp8266com_index.json
Miután leokéztuk, nyissuk meg az alaplap kezlőt: Eszközök>Alaplap:"valami">Alaplap-kezelő
Itt már csak ki kell választani az esp8266 családot és fel kell telepíteni. A program újraindítása után már csak a megfelelő alaplapot kell kiválasztani és már neki is állhatunk a programozásnak.
Kód (LED villogtatás)
Az eredeti cikk linkje IDE kattintva érhető el.