Leírás
Az egész szám az elsődleges adattípus a számok tárolásához.
Az Arduino Uno (és más ATmega alapú alaplapokon) egy int 16 bites (2 bájtos) értéket tárol. Ez -32 768 és 32 767 közötti tartományt eredményez (minimális érték -2 ^ 15 és maximális érték (2 ^ 15) - 1). Az Arduino Due és SAMD alapú táblákon (mint például az MKR1000 és a Zero) az int 32 bites (4 byte) értéket tárol. Ez -2,147,483,648 és 2,147,483,647 tartományt eredményez (minimális érték -2 ^ 31 és maximális értéke (2 ^ 31) - 1).
Az int a negatív számokat kettes komplemens képzéssel tárolja. A legmagasabb bit, amelyet néha "jel" bitnek is neveznek, negatív számként jelöli a számot. A többi bit megfordul, és hozzáadunk 1-et.
Az Arduino gondoskodik a negatív számok kezeléséről az Ön számára, hogy a számtani műveletek átlátható módon működjenek a várt módon. Váratlan bonyodalom lehet azonban a bitshift jobb oldali operátorral (>>) való kezelés során.
Szintaxis
int var = val;
paraméterek
var: változó neve.
val: az az érték, amelyet hozzárendel ehhez a változóhoz.
Példakód
Ez a kód létrehoz egy egész számot, amelyet 'countUp' -nek hívnak, amelyet kezdetben 0 (nulla) számmal állítanak be. A változó mindegyik eggyel növekszik, és kiíródik a soros porton.
Megjegyzések és figyelmeztetések
Ha a változók meghaladják a maximális vagy minimális értéket, akkor azok túlcsordulnak. A túlcsordulás eredménye kiszámíthatatlan, ezért azt kerülni kell. A túlcsordulás tipikus tünete a "átfordulás" változó a maximális értékéről a minimálisra vagy fordítva, de nem mindig ez a helyzet.
Lásd még
String()
array
bool
boolean
byte
char
double
float
long
short
size_t
string
unsigned char
unsigned int
unsigned long
void
word