Minden, ami elektronika

Elektronikával hobbi szinten foglalkozó oldal

Arduino IDE + MQTT + ESP = szívás?

2019. január 15. 08:34 - raptor13

Elöljáróban megjegyezném, ez egy rövid bejegyzés lesz. Amolyan memoár. Szóval a sztori röviden:

Komoly fejlesztéseket hajtok végre, hogy a kis köcsögök (ezek a chilli paprikáim) nevelése a lehető legzökkenőmentesebben menjen végbe. A folyamat egyszerű és évről-évre változatlan: amikor tél vége felé más még a karácsonyi sokkot heveri kifelé ezerrel, Mi elültetjük a magokat, amikor úgy rendesen ki van tavaszodva, kiugranak a palánták az édes anyaföldbe, ősszel meg lesz egy csomó paprikánk (idén, ha minden jól megy, akkor ez a mennyiség 600 kg környékére prognosztizálható, amolyan konyhakerti adag :)...).

Az egyik legmacerásabb a palántanevelés, néha fűteni kell, néha hűteni, viszonylag rendszeres időközönként (napi 12-14 óra) világítani, szóval egyszerű ez, csak ahhoz folyamatosan ott kellene lenni... Ja és "persze" idéntől a palánták nem otthon nevelkednek, hanem tőlünk kb 10 percnyi autóútra, ami pont elég ahhoz, hogy az ember ne ugorjon csak úgy el naponta többször ki-be kapcsolgatni a dolgokat elvégre én sem vagyok Jockey Ewing. Ilye szép bevezetés után jöjjön a történet, kb 3 mondatban: szeretnék távoli elérést/vezérlést a növényekhez, ehhez az mqtt szabványban foglalt kommunikációt használom, mert az jó. Megírtam mindent a PC oldalra, ami kell, a komplett HMI működik rendesen, UC oldalról egy wemos D1 mini lapkával futottam neki a dolognak (ESP8266). Itt jön be a csavar a történetbe, mert közben megjött a DSTIKE által forgalmazott D-DUINO is, ami gyk egy NodeMCU, csak rögtön rá van forrasztva egy jópofa kijelző. Fogtam magam és a megfelelő alaplap kiválasztása után ráküldtem a programot...Kb ugyanaz a proci, hasonló minden és ... és ... mégsem jó, ráadásul igen banális dolog miatt: küldi az üzeneteket rendesen, de fogadni, na azt nem hajlandó. Kipróbáltam más mqtt könyvtárat, még rosszabb, vagy ami kb jól működik, az teljesen átláthatatlan logikával megy. Visszatértem az eredeti verzióhoz de csak nem akar jó lenni. Kipróbáltam másik, ugyanúgy ESP8266-hoz való példaprogramot, azzal meg működik. A fene sem érti, én sem értettem, amíg lépésről-lépésre át nem nyálaztam az egészet. odáig jutottam, hogy a wemos ezzel jó volt:

client.begin("broker.shiftr.io", net);
connect();

Ezzel ellentétben, a NodeMCU-nak más kell:

client.begin("broker.shiftr.io", net);
client.onMessage(messageReceived);
connect();

Hát ennyi. A nagy titok leleplezve, mindenki boldog. Hozzátennék még egy "apróságot", természetesen a saját mentségemre: amikor váltottam, plusz 2 könyvtárat fel kellett raknom (az egyik az oled kijelzőjé), végig meg voltam győződve arról, hogy azért nem megy a cucc, mert valamelyik könyvtár nem jó és valami valamivel összeakad... :(

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://electro.blog.hu/api/trackback/id/tr514563254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása